تعمیر دستگاه بلوک زن

چگونه دستگاه بلوک زن را سرویس و نگهداری کنیم؟

مقدمه

ماشین آلات بلوک سازی مانند ماشین آلات بلوک بتنی، در کشورهای توسعه یافته و همچنین در حال توسعه به دلیل نتایج سریع و قابل اعتمادی که دارند، مودر توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. با توجه به کاربردهای بسیار زیادی که دستگاه بلوک زن دارند و موارد گسترده استفاده از آن ها، نگهداری و سرویس به موقع آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. از بسیاری از دستگاه های بلوک زن و دستگاه های جدول زن در شرایط بد آب و هوایی استفاده می شوند. از طرف دیگر از مصالح ساختمانی متنوعی از جمله شن، ماسه در دستگاه های بلوک زن استفاده می شود. این امر ممکن است باعث شود تا آن ها در معرض آسیب هایی قرار گیرند. با نگهداری اصولی از دستگاه های بلوک زن می توانید میزان طول عمر آن ها را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه نگهداری و تعمیر دستگاه بلوک زن به شکل کاملا تخصصی توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بهترین راه برای نگهداری ماشین آلات بلوک سازی

یکی از بهترین راه ها برای افزایش طول عمر ماشین آلات بلوک زنی و دستگاه جدول زن، تشخیص زود هنگام خرابی در دستگاه ها می باشد. در صورتی مشاهده هر گونه خرابی در دستگاه های بلوک زن، بهتر است در اسرع وقت قبل از این که دستگاه به طور کامل از کار بیفتد، آن ها را تعمیر کنید. علت به وجود آمدن خرابی در دستگاه باید به صورت کاملا تخصصی بررسی شود تا از بروز دوباره آن ها در دستگاه جلوگیری شود؛ بنابراین تشخیص خطاها در دستگاه های بلوک زن امری بسیار مهمی می باشد.

بهترین راه برای نگهداری ماشین آلات بلوک سازی

برای جلوگیری از ایجاد تلفات شدید در دستگاه های خود، بهتر است در بازه های زمانی مشخص تمامی قطعات دستگاه را چک کنید. برای این کار می توانید یک چک لیست از قطعات دستگاه های جدول زن و بلوک زن خود تهیه کنید. قبل از این که دستگاه های بلوک زن خود را راه اندازی کنید، باید از سالم بودن دستگاه مطمئن شوید. برای جلوگیری از ایجاد خرابی در دستگاه های بلوک زن، می توانید قطعات آن را روغن کاری کنید. با نگهداری اصولی از دستگاه های بلوک زنی می توانید از توقف دستگاه تا حد زیادی جلوگیری کنید.

اگر به دنبال گراب صنعتی هستید ما را در این مطلب دنبال کنید. گراب صنعتی وسیله ای پرکاربرد در ساختمان سازی میباشد.

متخصصین آموزش دیده باید با ماشین آلات ساخت بلوک بتنی کار کنند:

در صورتی که افراد غیر متخصص و بی تجربه با دستگاه های بلوک زن و جدول زن کار کنند، احتمال ایجاد خرابی در دستگاه ها افزایش می یابد. کوچکترین خطای جزئی در دستگاه های بلوک زن را نباید نادیده بگیرید، اگر به درستی به آن ها رسیدگی نشود منجر به یک خطای بسیار بزرگ در آن ها خواهد شد. در نتیجه باید اطمینان حاصل شود که کلیه ی تعمیرات و خدمات توسط افراد متخصص واجد شرایط انجام می شود. نگهداری از قطعات مکانیکی دستگاه های بلوک زنی در شرایط مناسب، باعث افزایش کارآیی و افزایش طول عمر دستگاه می شود. یک متخصص آموزش دیده برای کار با دستگاه های بلوک زن باید مراحل زیر را طی کند:

  • بررسی روتین

قبل از استفاده از دستگاه های بلوک زن از محکم بودن بست های ماشین آلات بلوک زنی، اطمینان حاصل کنید. قطعاتی که نیاز به روغن کاری دارند باید بر اساس الزامات روغن کاری شوند.

  • بازرسی منظم

بررسی کنید که سیستم کنترل مکانیکی و کلیدهای محدود کننده شرایط عادی داشته باشند.

دستگاه بلوک زن اتوماتیک

  • کتابچه راهنمای تجهیزات را بخوانید

قبل از کار با دستگاه های بلوک زنی بهتر است کتابچه راهنمای تجهیزات را مطالعه کنید. از دستگاه مطابق با رویه های عملیاتی استفاده کنید، عملکرد آن را کنترل کنید و در صورت مشاهده هر گونه بی نظمی، فوراً آن را خاموش کنید. پس از استفاده از دستگاه، حتماً آن را طبق دستورالعمل تمیز کنید.

  • نگهداری در دمای مناسب

با توجه به این که از دستگاه های بلوک زن در شرایط آب و هوایی متفاوتی استفاده می شود، نحوه نگهداری و سرویس از آن ها بسیار مهم می باشد. ممکن است دستگاه های شما در شرایط دمای بسیار پایین یخ بزنند، برای جلوگیری از این امر می توانید از ضد یخ استفاده کنید. نوع عایق بندی دستگاه های بلوک برای افزایش طول عمر آن ها، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برای جلوگیری از یخ زدن دستگاه های بلوک زن در فصل سرد سال، به شما عزیزان توصیه می کنیم پس از اتمام کار خود تمام مایعات هیدرولیک را از آن ها خارج کنید.

تعمیر دستگاه بلوک زن

با سرویس و نگهداری از دستگاه های بلوک زن و جدول زن خود می توانید هزینه های تعمیرات را کاهش دهید. در صورتی که خرابی قطعات دستگاه بلوک زن را در کوتاه ترین زمان ممکن تشخیص دهید، می توانید قطعات را به راحتی تعمیر کنید.  در شرایطی که نیز شدت خرابی قطعات بسیار زیاد باشد، ممکن است نیاز باشد تا قطعات را تعویض کنید. تعویض قطعات باید متناسب با نوع دستگاه باشد تا در زمان کار کردن دستگاه به سایر قطعات آن فشاری وارد نشود.

بهتر است در زمان استفاده از دستگاه های بلوک زن آن ها را روی سطح صاف قرار دهید. پس از اتمام کار خود، حتما تمامی قطعات دستگاه را به خوبی تمیز کنید. در صورتی که ذرات سیمان به درستی از دستگاه تمیز نشوند، به مرور زمان احتمال خرابی در دستگاه افزایش می یابد. هنگام روشن کردن دستگاه های بلوک زن خود، اطمینان حاصل کنید که قالب های دستگاه پر باشند. به هیچ عنوان از دستگاه های بلوک زن با قالب های خالی کار نکنید. با توجه به این که نوسانات برق باعث وارد کردن آسیب های بسیار شدیدی به دستگاه می شود، بهتر است از دستگاه های محافظتی برای الکتروموتورهای دستگاه های خود استفاده کنید. پس از تولید حجم بسیار زیاد بلوک های سیمانی، بهتر است برای بهبود عملکرد دستگاه های خود از قالب های جدید استفاده کنید.

نتیجه گیری

با توجه به شرایط سختی که دستگاه بلوک زن و جدول زن باید کار کنند، انجام تعمیر و نگهداری منظم آن ها امری ضروری می باشد. با سرویس این نوع دستگاه ها می توانید عملکرد آن ها را بهبود بخشیده و بتوانید کارآیی دستگاه های بلوک زن را در گذر زمان، حفظ کنید. با سرویس منظم دستگاه های بلوک زنی می توانید بلوک های سیمانی را با کیفیت بسیار بالایی تولید کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات خود را در زمینه تعمیر دستگاه بلوک زن و نحوه نگهداری از آن ها افزایش دهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *