دستگاه بلوک زنی صنعتی

تفاوت دستگاه بلوک زن اتوماتیک و دستی چیست؟

مقدمه

در زمان های گذشته برای تولید بلوک های سیمانی به صورتی دستی توسط قالب ها انجام می شد، این امر نیاز به نیروی انسانی بسیار زیاد داشت و در مدت زمان طولانی نیز انجام می شد. خوشبختانه امروزه با ورود ماشین آلات صنعتی از جمله دستگاه های بلوک زن، پروسه تولید بلوک های سیمانی بسیار کوتاه تر شده است. به وسیله انواع دستگاه بلوک زنی صنعتی موجود در بازار می توانید بلوک سقفی و دیواری مورد نیاز برای پروژه های ساختمانی خود را تولید کنید. تمامی دستگاه های بلوک زنی دستی و اتوماتیک از سه قسمت اصلی سمباده، شاسی و قالب تشکیل شده اند. امروزه با پیشرفت صنایع و رشد فناوری، دستگاه جدول زن و بلوک زن نیز تغییرات بسیار چشمگیری داشته اند. دستگاه های بلوک زنی تولید شده جدید توانایی تولید حجم بسیار بالای بلوک های سیمانی را در طی یک روز را دارند. تولید بلوک های سیمانی به وسیله دستگاه بلوک زنی اتوماتیک در مقایسه با دستگاه های بلوک زنی دستی و هیدرولیکی، با سرعت بسیار بالا و راندمان بالا انجام می شود. به طور کلی می توان گفت این دو نوع دستگاه در راندمان تولید، کیفیت بلوک های سیمانی تولید شده، نیروی های انسانی مورد نیاز، هزینه های خرید و نگهداری دستگاه با یکدیگر تفاوت دارند. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تفاوت های میان دو دستگاه بلوک زنی اتوماتیک و دستی و موارد استفاده از هر کدام از آن ها توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دستگاه بلوک زنی صنعتی

بلوک زنی به فرآیندی گفته می شود که به وسیله دستگاه بلوک زنی صنعتی می توان در بازه زمانی بسیار کوتاه تعداد بسیار زیاد بلوک های سیمانی را در سایز و ابعاد متفاوت تولید کرد. قالب های به کار رفته در این نوع ماشین آلات باعث می شوند تا مصالح به صورت یکسان ترکیب شده و فاصله میان ذرات آن ها به طور کامل از بین برود. طراحی به کار رفته در برخی از دستگاه بلوک زن به گونه ای می باشد که می توان برای تولید بلوک های سیمانی به راحتی قالب های دستگاه را جابجا کرد. نوع موتوری که در دستگاه های بلوک زن به کار رفته است، میزان کیفیت دستگاه را مشخص می کند. نیروی موتور به قسمت قالب منتقل شده و در نهایت دستگاه می تواند از این طریق مصالح را ترکیب کند.

دستگاه بلوک زنی صنعتی

نوع جنس بدنه دستگاه های بلوک زن، متفاوت می باشد. در صورتی که قصد دارید از این نوع دستگاه در فضای باز استفاده کنید، حتما دقت کنید دستگاهی را خریداری کنید که در برابر نفوذ رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد. انواع دستگاه بلوک زنی صنعتی را بسته به جابجایی و نحوه عملکردی که دارند به دسته های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم بندی می کنند. شما عزیزان می توانید بسته به نوع نیاز خود و تعداد بلوک های سیمانی که قصد دارید در طول روز تولید کنید، بهترین نوع دستگاه های بلوک زنی را خریداری کنید.

ویژگی های دستگاه بلوک زن اتوماتیک

طراحی به کار رفته در دستگاه های بلوک زنی دستی و اتوماتیک تقریبا مشابه با یکدیگر است با این تفاوت که تمامی مراحل تولید بلوک های سیمانی توسط دستگاه های بلوک زن اتوماتیک به شکل کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می شود، درحالی که دستگاه های بلوک زنی دستی مراحل اولیه وارد کردن مصالح به دستگاه توسط انسان انجام می شود. دستگاه های بلوک زن اتوماتیک می توانند در یک زمان مشخص، حجم بسیار بالایی از بلوک های سیمانی را تولید کنند. عدم جابجایی فیزیکی دستگاه و قابلیت تعویض قالب های دستگاه بلوک زنی اتوماتیک، باعث شده تا موارد استفاده از آن ها نیز افزایش یابد. بلوک های سیمانی تولید شده توسط این نوع ماشین آلات به صورت کاملا یکدست و یک اندازه می باشد. اپراتور می تواند با تنظیم کردن پارامتر و تنظیمات دستگاه، سرعت تولید بلوک های سیمانی را به راحتی در دستگاه مشخص کند.

دستگاه بلوک زن اتوماتیک

در صورتی که قصد تولید بلوک های سیمانی را در تیراژهای بالا دارید، استفاده از این نوع ماشین آلات انتخاب بسیار هوشمندانه ای می باشد. اغلب دستگاه های بلوک زنی اتوماتیک به صورت تک موتوره و یا دو موتوره در بازار موجود می باشند، شما می توانید بسته به نیاز خود آن ها را سفارش دهید. از دستگاه بلوک زنی اتوماتیک می توانید برای تولید بلوک های سقفی و دیواری استفاده کنید.

ویژگی های دستگاه بلوک زن دستی

بهترین دستگاه های بلوک زنی دستی قابلیت تعداد بلوک های سیمانی را در ابعاد استاندارد دارد. قیمت به صرفه دستگاه های بلوک زنی دستی، باعث شده است تا امروزه بسیاری از صنعتگران از این نوع دستگاه استفاده کنند. این نوع ماشین آلات به ویبراتور نیز مجهز می باشد. اغلب دستگاه بلوک زنی دستی که در بازار موجود هستند به صورت دو قالبه و چهار قالبه می باشند. نوع موتوری که در این دستگاه به کار رفته است از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، این امر باعث می شود تا بتوانند مصالح را با قدرت بسیار بالاتری با یکدیگر ترکیب کنند.

تعداد قطعات الکترونیکی و مکانیکی به کار رفته در دستگاه های بلوک زنی اتوماتیک در مقایسه با نوع دستی آن بسیار بیشتر است، از این جهت هزینه های نگهداری از آن ها نیز به طبع افزایش می یابد. به دلیل این که کلیه ی مراحل در دستگاه های بلوک زنی اتوماتیک به شکل کاملا اتوماتیک انجام می شود، ضایعات بسیار کمی در زمان تولید بلوک های سیمانی در مقایسه با دستگاه بلوک زن دستی می توانند تولید کنند.

دستگاه بلوک زن دستی

جمع بندی نهایی

دستگاه های بلوک زنی اتوماتیک در مقایسه با دستگاه های بلوک زنی دستی به دلیل عملکرد بهتری که دارند، موارد استفاده از آن ها در پروژه ها نیز بیشتر است. این دو نوع دستگاه به دلیل تفاوت هایی که در طراحی خود دارند، قیمت خرید آن ها نیز متفاوت می باشد. نوع آپشن و امکاناتی که در هر یک از دستگاه های بلوک زن به کار رفته است نیز متفاوت می باشد. اگر قصد دارید در حوزه تولید بلوک های سیمانی فعالیت خود را شروع کنید، بهتر است بسته به محیط کارگاهی خود، میزان بودجه خود و غیره دستگاه بلوک زن مد نظر خود را از مراکز معتبر سفارش دهید. امیدواریم با مطالعه توانسته باشید اطلاعاتی مفیدی در زمینه مشخصات این دو نوع دستگاه بلوک زنی صنعتی کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *