چرا باید از دستگاه بلوک زن استفاده کرد؟

چرا باید از دستگاه بلوک زن استفاده کرد؟

دستگاه بلوک زن، ماشین‌ هایی در صنعت ساختمان سازی هستند که در تولید انواع بلوک‌ های بتنی استفاده می‌ شوند. بنابراین، با استفاده از قالب های مختلف می توان بلوک ها را در اشکال و اندازه های دلخواه تولید کرد. دستگاه های بلوک زن با ویژگی های متفاوت با توجه به مناطق مورد  استفاده و ظرفیت تولید وجود دارند.

دستگاه های بلوک زن را می توان در حالت های دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک، دستگاه دو منظوره نیم اتوماتیک و هیدرولیک تولید کند. با پیشرفت تکنولوژی، این ماشین ها که اکنون می توانند با سیستم اتوماسیون کار کنند، می توانند بلوک ها را در زمان کمتری با ظرفیت بالا تولید کنند.

آشنایی با دستگاه های بلوک زنی

قالب های بلوک زن ماشین آلاتی است که در تولید انواع بلوک مورد استفاده در صنعت ساختمان کاربرد دارند. با استفاده از قالب های مختلف می توان بلوک ها را در اندازه ها و شکل های دلخواه تولید کرد. ماشین های بلوک زنی به سه روش مختلف کار می کنند.

  • دستگاه بلوک زن دستی
    دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک
    دستگاه بلوک زن اتوماتیک

ماشین های بلوک زنی دستی با همکاری نیروی انسانی و ماشین آلات تولید می شوند. در کشورهایی که هزینه نیروی انسانی کم است استفاده از این دستگاه رایج است. همچنین، این دستگاه بلوک زن برای استفاده توسط شرکت های تازه تاسیس در مقیاس کوچک مناسب است.

ماشین های بلوک زنی نیمه اتوماتیک به نیروی انسانی کمی در طول تولید بلوک نیاز دارند. این ماشین ها که تمام اتوماتیک نیستند برای شرکت های تولیدی در سطح متوسط ​​مناسب هستند. مناطق استفاده عموماً تأسیسات تولیدی هستند. در این تاسیسات که ماشین آلات ثابت وجود دارد، باید میکسر، تسمه، چرخ دستی حمل محصول و قالب وجود داشته باشد. دستگاه های بلوک زنی تمام اتوماتیک توسط شرکت هایی با ظرفیت تولید بالا ترجیح داده می شود. ظرفیت های بالا را می توان بدون نیاز به نیروی انسانی تولید کرد. آنها به لطف موتورهای قدرتمند خود می توانند 24 ساعت شبانه روز به تولید انبوه برسند. این دستگاه های اتوکاتیک دارای سیستم های اتوماسیون کامپیوتری بوده و تولید بتن راحت تر و بدون زحمت انجام می شود.

چرا باید از دستگاه بلوک زن استفاده کرد

ویژگی های دستگاه بلوک زن

با توجه به ظرفیت تولید بالای ماشین های بلوک زن، استفاده از آنها در پروژه های بلند مدت و تاسیسات بزرگ تولیدی ترجیح داده می شود. ویژگی های کاری با توجه به مناطق مورد استفاده یا مطابق با درخواست مشتریان تعیین می شود. به طور کلی، ماشین های بلوک زن دستی در کشورهایی که هزینه نیروی انسانی کم است ترجیح داده می شوند، در حالی که ماشین های بلوک زن نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک توسط شرکت های تولید انبوه ترجیح داده می شوند.

مقایسه دستگاه های بلوک زن

دستگاه بلوک زن دستی

نیروی انسانی در طول تولید بلوک مورد نیاز است.
ظرفیت تولید آنها نسبت به سایر دستگاه های بلوک زن کمتر است.
برای استفاده در شرکت های کوچک مناسب است.
8 ساعت کار می تواند و به طور متوسط ​​روزانه 800 تا 100 بلوک زن تولید کند.

 دستگاه بلوک زن نیمه اتوماتیک

در طول تولید بلوک به نیروی انسانی هرچند اندک نیاز است.
برای استفاده در کارخانه های تولید متوسط ​​مناسب است.
به صورت اختیاری می توان در صورت نیاز، پناهگاه و سیلو سیمان را به تاسیسات اضافه کرد.

دستگاه بلوک زن اتوماتیک

ماشین هایی هستند که قابلیت کار 24 ساعته را دارند و قابلیت تولید انبوه مداوم را دارند.
عموماً توسط شرکت هایی با ظرفیت تولید بالا استفاده می شود.
آنها به لطف موتورهای قدرتمند خود می توانند بریکت های سریع و باکیفیت تولید کنند.
آنها دارای سیستم های اتوماسیون کامپیوتری هستند.
بدون نیاز به نیروی انسانی می توان تولید کرد.

سخن پایانی

دستگاه های بلوک زن تولید شده توسط شرکت آزینه سپاهان، ماشین هایی هستند که با استفاده از جدیدترین ویژگی های تکنولوژیکی و طراحی های مهندسین خبره تولید می شوند. برای اینکه بلوک های بتنی استانداردهای تعیین شده جهانی را برآورده کنند، دستگاه به طور مداوم در مرحله آزمایش نظارت می شود. قبل از اینکه مواد خام در محفظه میکسر پر شود، روی ترازوهای دقیق الکترونیکی وزن می شود. مقدار آبی که باید هنگام ترکیب شن و ماسه اضافه شود توسط سنسورهای اولتراسونیک اندازه گیری می شود. به عبارت دیگر، مقدار آب مورد نیاز برای مخلوط توسط سیستم های اتوماتیک در حین تولید ملات تعیین می شود. بنابراین، ماشین آلات بلوک زن تولید شده توسط آژینه سپاهان با توجه به ظرفیت های مختلف طراحی می شوند. ما تولید خود را با دقت انجام می دهیم تا در کار شرکت شما مشکلی پیش نیاید. ما نه تنها در حین فروش بلکه پس از فروش نیز توسط تیم های پشتیبانی فنی خود پشتیبانی لازم را از شرکت ها ارائه می کنیم. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد دستگاه های بلوک زن مورد نیاز خود با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *