مخلوط کن بتن چه ویژگی دارد

مخلوط کن بتن چه ویژگی دارد؟

مخلوط کن بتن چه ویژگی دارد؟

از مخلوط کن بتن برای آماده سازی ملات برای نگهداری در سیلو سیمان و یا موارد ضروری استفاده می شود. هم چنین، ایت دستگاه برای استفاده در مراکز تولید با حجم زیاد و ساختمان ها که نیاز به رسیدن سریعتر به مواد اولیه دارند مناسب است. اصل کار میکسر بتن به منظور اختلاط ملات بتن و سنگدانه ای که باید در داخل قیف در یک متر مکعب معین قرار گیرد سازماندهی شده است. میکسرهای بتن به منظور اختلاط ملات که در سیلوهای افقی زاویه دار و قطر کم نگهداری می شود در سیستم مکانیکی تولید می شوند. همچنین یک معیار مهم این است که شرکت سازنده ای که میکسر برای آن سفارش داده شده است، بتواند پشتیبانی فنی و قطعات را برای به دست آوردن عملکرد کامل از وضعیت و عملکرد استفاده از میکسرها ارائه دهد که می تواند در حجم های مختلف مطابق با شرایط تولید شود. شرکت آژینه سپاهان بزرگترین تولیدی قالب های بلوک زنی ضمن تامین نیازهای میکسر، ماشین آلات مناطق مختلف جهان را نیز تامین می کند و خدمات پشتیبانی فنی را نیز ارائه می دهد. میکسرهای بتن قطعات حیاتی ماشین آلات مورد استفاده در بخش های ساختمانی در سراسر جهان هستند. آنها برای یک هدف ساده و منحصر به فرد از اختلاط بتن با قوام مناسب طراحی شده اند. با این حال، مانند هر قطعه ماشین های سنگین، آنها باید به درستی استفاده شوند و همچنین به خوبی نگهداری شوند. پس در این مقاله قصد داریم نگاهی به نحوه عملکرد یک میکسر بتن و همچنین نکات مربوط به استفاده از میکسر بتن برای کاربرد طولانی می پردازیم.

مخلوط کن بتن چگونه کار می کند؟

استفاده از این ماشین ها و دستگاه بلوک زن که عموماً اصول کار تقریباً یکسانی دارند، در شرایط مناسب و به درستی مهم است. بنابراین، رعایت دستورالعمل‌های استفاده از میکسرهای بتن که در استانداردهای جهانی توسط مهندسان و تکنسین‌های مجرب اهمیت زیادی دارد.

آماده کردن مخلوط کن بتن

  • برای اینکه میکسر آماده استفاده باشد ابتدا باید از قرار گرفتن آن بر روی سطح صاف و نزدیک به منبع آب اطمینان حاصل کرد.
  • سپس مقدار ماده سیمان و آب مخلوط شده باید مطابق دستورالعمل تنظیم شود.
  •  بارگذاری بیش از حد قیف میکسر خطرناک است و ممکن است باعث خراب شدن مخلوط بتن شود. بنابراین باید از تنظیم مناسب ترین مقدار برای حجم محفظه اطمینان حاصل کرد.
  • چگالی مخلوط نیز بسیار مهم است. هر گونه اختلال در مراحل نصب و آماده سازی می تواند صدمات زیادی به فرآیند ساخت وارد کند.
  •  بتن مخلوط شده مطابق با استانداردها می تواند به راحتی در داخل درام میکسر حرکت کند. از مخزن سرریز نمی شود. برای به دست آوردن این چگالی می توان آب یا مخلوط بتن را به مخلوط اضافه کرد.

برای به دست آوردن بلوک های بتنی، مهم ترین موضوعی که در انتخاب مخلوط کن بتن که مخلوط ملات را تامین می کند، مورد توجه قرار می گیرد، اندازه است. اندازه میکسر به طور مستقیم بر مقدار ملات مخلوط شده در واحد زمان تأثیر می گذارد و عاملی است که مدت زمان ساخت را تعیین می کند. هر چه مقدار ملات مورد نیاز برای مخلوط بتن بیشتر باشد، مخلوطی که باید در یک مرحله ساخته شود بیشتر خواهد بود. برای تداوم ساخت و ساز و صرفه جویی در زمان، اندازه میکسر بتن باید بزرگ باشد.

مخلوط کن بتن چه ویژگی دارد؟

اقدامات احتیاطی ایمنی در زمان استفاده از میکسر سیمان

هنگام استفاده از مخلوط کن بتن، فردی که دستگاه را راه می اندازد، باید از لباس هایی استفاده کند که تمام بدن را می پوشانند. استفاده از کفش، دستکش و عینک ایمنی مناسب نیز در حفظ تدابیر ایمنی در بالاترین سطح موثر است.  علاوه بر این موارد، تمیزی محل کار نیز بسیار مهم است. همچنین استفاده از موانع و علائم هشدار دهنده در اطراف دستگاه مخلوط کن بتن در حین کار ضروری است.

قیمت میکسر بتن چقدر است؟

از آنجایی که میکسرهای تولید شده در شرکت آژینه سپاهان را می توان با ویژگی هاو اندازه های سفارشی مشتری به عنوان مشتری مداری تولید کرد، نمی توان هزینه ثابتی را برای محاسبه هزینه مشخص کرد. این شرکت به عنوان بزرگ ترین تولید کننده دستگاه های مخلوط بتن، محصولات خود را با کیفیت بالا و  قیمت های مناسب ارائه می دهد.

سخن پایانی

برای اینکه میکسر بتن در شرایط مناسب کار کند و به خوبی نگهداری شود، باید به طور روزانه موتور را بررسی کنید، مانند پاک کننده هوا، برای اطمینان از پاک بودن آن از گرد و غبار یا کثیفی و بررسی سطح روغن. تسمه محرک نیز باید هر روز از نظر تراز و کشش صحیح بررسی شود. با انجام نکات گفته شده می توان تا مدت زمان طولانی از این دستگاه به خوبی استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *