ویژگی‌ های دستگاه بلوک زن اتوماتیک کدامند

ویژگی‌ های دستگاه بلوک زن اتوماتیک کدامند ؟

ویژگی‌ های دستگاه بلوک زن اتوماتیک کدامند ؟

مصالح متعدد و متفاوتی در ساخت ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از آنها بلوک‌ های سیمانی است که توسط دستگاه‌ های بلوک زن ساخته و تولید می‌شوند. این بلوک‌ها را در سازه‌ های مختلفی همانند جدول‌ های کنار خیابان، سقف‌ها، دیوارها و موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌دهند و دستگاه‌ های تولید کننده بلوک هم خود در انواع مختلفی هستند، که بلوک زن اتوماتیک یکی از ابزار های ساخت بلوک به حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع پرداخته و اطلاعات مفید و جامعی را در مورد ساختار این دستگاه و ویژگی آن در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم مفید واقع گردد.

ماهیت دستگاه بلوک زن

قبل از اینکه بخواهیم بررسی کنیم ویژگی‌ های دستگاه بلوک زن اتوماتیک کدامند ، بهتر است بدانیم ماهیت دستگاه‌ های بلوک زنی چیست؟ به دستگاه‌ هایی که به تولید بلوک می‌پردازند یا همان فرایند ساخت بلوک‌ های سیمانی را تسهیل می‌کنند را بلوک زن می‌گویند. با بهره‌گیری از این دستگاه به راحتی می‌توان بلوک‌ های دیواری و سقفی متعدد را ایجاد کرد. بخش‌ های اصلی تشکیل دهنده این دستگاه شامل بدنه، قالب و سنباده می‌باشد. این دستگاه‌ها در انواع مختلفی برای تولید انواع بلوک در بازار موجود هستند. برای اطلاع از قیمت دستگاه بلوک زنی می‌توانید به سایت‌ های مربوطه مراجعه نمایید.

ویژگی‌ های دستگاه بلوک زن اتوماتیک کدامند

دستگاه بلوک زن اتوماتیک چیست ؟

یکی دیگر از دستگاه‌ های بلوک زن، دستگاه بلوک زن اتوماتیک می‌باشد. در واقع آنها نوعی ماشین‌ های هیدرولیک به حساب می‌آیند که با بهره گیری از اصل فشرده سازی قوچ های هیدرولیک به تولید بلوک‌ های خیلی محکم و فشرده می‌پردازند. این دستگاه به خاطر توانایی تولید بلوک‌ های قدرتمند در صنایع ساخت و ساز به فراوانی استفاده می‌شود. همانطور که از نام بلوک زن اتوماتیک بر می‌آید، دیگر نیازی نیست که به صورت دستی کار کند بلکه به صورت خودکار و اتوماتیک به تولید بلوک می‌پردازد.

ویژگی‌ های خاص دستگاه بلوک زن اتوماتیک

از نظر بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان این گونه دستگاه‌ها، هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های خاصی هستند، که بلوک زن اتوماتیک هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. در ادامه مطلب به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

– اولین ویژگی که برای این نوع دستگاه می‌توان عنوان نمود، پرداخت یکباره خرید دستگاه بلوک زن اتوماتیک است که در صرف بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی می نماید به عنوان نمونه اگر قیمت دستگاه بلوک زن اتوماتیک بالا باشد، ولی از نظر اقتصادی خیلی مقرون به صرفه خواهد بود. زیرا از صرف هزینه‌ های اضافی همانند به کار گرفتن نیروی کار بیشتر و صرف کردن وقت و تایم بیشتر جلوگیری به عمل می‌آورد.

– دومین ویژگی آن توانایی تولید بلوک‌ های سیمانی در تعداد بسیار بالاتر از دیگر دستگاه‌ های بلوک زن دستی و نیمه اتوماتیک است. زیرا بلوک زن‌ های دستی و نیمه اتوماتیک توانایی و قابلیت تولید بلوک‌ها را در تعداد محدودی را دارند. اما وجود این قابلیت در بلوک زن اتوماتیک یک مزیت و ویژگی به حساب می‌آید.

– سومین ویژگی که از این دستگاه می‌توان نام برد، برخورداری از تعداد قالب‌ های مختلف و بیشتر است. رایج‌ترین نوع قالبی که در بلوک زن اتوماتیک می‌توان نام برد قالب‌ های 6تایی، 8 تایی و 11 تایی هستند.

– چهارمین ویژگی استفاده و بکارگیری آن در تولیدات انبوه و کار های ظریف و دقیق است. در تولید بلوک‌ های با ظرافت بالا این دستگاه بهترین گزینه می‌باشد.

اجزای تشکیل دهنده بلوک زن اتوماتیک

این دستگاه همانند دیگر بلوک زن‌ ها از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود، که این اجزا شامل شاسی و بدنه دستگاه، قالب دستگاه، سمبه دستگاه، بخش ویبره، موتور ویبره، الکتروموتور های بلوک زن، مخزن مواد اولیه و تابلو فرمان است که هر کدام از این اجزا یک وظیفه اصلی و مهم را به عهده دارد. شاسی و بدنه این دستگاه از اصلی‌ترین بخش‌ های بلوک زن اتوماتیک به حساب می‌آیند. شاسی مستحکم و قوی این دستگاه بر قیمت دستگاه بلوک زن اتوماتیک تاثیر مستقیم دارد.

ویژگی‌ های دستگاه بلوک زن اتوماتیک کدامند

اقسام متعدد دستگاه بلوک زن اتوماتیک

دستگاه‌ های بلوک زن اتوماتیک نسبت به تعداد قالب‌ها در انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند که شامل بلوک زن اتوماتیک شش قالبه، بلوک زن اتوماتیک 8 قالبه، بلوک زن اتوماتیک 11 قالبه، بلوک زن اتوماتیک 12 قالبه هستند.

مزیت‌ های دستگاه بلوک زن اتوماتیک

استفاده از دستگاه‌ های بلوک زن اتوماتیک دارای مزایای فراوانی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • مقاوم بودن دستگاه بلوک زن در برابر صدا و رطوبت
  • کاهش مصرف انرژی
  • بلوک زن‌ های اتوماتیک در برابر زلزله بسیار مقاومت خوبی دارند و به علت وزن کمی که دارند، موجب شده که وزن سازه پایین‌تر بیاید.
  • دستگاه‌ های بلوک زن اتوماتیک تحمل فشار خیلی بالا را دارند.
  • قیمت دستگاه بلوک زنی اتوماتیک خیلی مناسب‌تر و به صرفه تر است. زیرا با پرداخت یک بار هزینه در بسیاری از هزینه جلوگیری به عمل می‌آید.
  • نصب و راه اندازی این دستگاه خیلی راحت و آسان است. این خود عاملی بسیار مهم در کاهش هزینه‌ های دستمزد خواهد شد. بلوک زن‌ های اتوماتیک در زمان اجرا به راحتی به ساخت بلوک‌ها می‌پردازند.

جمع بندی نهایی

از این نوع دستگاه بلوک زن استفاده فراوانی می‌شود. همانطور که پیش‌تر عنوان نمودیم به کارگیری و استفاده از بلوک زن اتوماتیک بسیار راحت تر و ساده است. این دستگاه به صورت اتوماتیک به ساخت بلوک ها می پردازد و تحت کنترل اپراتورها است به دلیل اینکه بلوک زن اتوماتیک به صورت خودکار فعالیت می‌کنند تنها با فشردن یک دکمه به فعالیت پرداخته و نیازی به جابجایی دستگاه بلوک و قطعات نیست.

ویژگی‌ های دستگاه بلوک زن اتوماتیک کدامند

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *